”Vi kommer att låta lokala profiler och företagare som har bra saker att berätta komma till tals”
Hannah Runsten, kommersiell redaktör och en av initiativtagarna till LIVING Uppsala. Hur fick du idén till LIVING Uppsala och vad kan man förvänta sig av satsningen?
Grundinitiativet att göra en innehållssatsning på området kom från Mediehuset UNT. Jag konkretiserade satsningen som i sitt grundutförande kommer innefatta en sajt, sociala mediekanaler och ett magasin. Här kommer du som är intresserad av allt från inredning och matlagning till bästa promenadstråken och andra trevligheter och roligheter i Uppsala att hitta det du söker. I LIVING Uppsalas kanaler kommer vi också med stolthet låta lokala profiler och företagare som har bra saker att berätta för Uppsalabor (och andra nyfikna också, såklart!) komma till tals. Ofta. LIVING Uppsala kommer kort och gott bjuda på massvis av inspiration, med lokal förankring.
Du har en bred erfarenhet från medievärlden, både från den redaktionella sidan som chefredaktör och från den kommersiella sidan som Content & PR Manager. Hur kommer dina tidigare erfarenheter till sin rätt i din roll som redaktör för LIVING Uppsala?
Att jag har rötterna i journalistiken och vanan att ha det publicistiska helhetsperspektivet är en viktig grundpelare för trovärdigheten och för att LIVING Uppsala ska få en bra och seriös paketering och inramning. De redaktionella erfarenheterna i kombination med min bakgrund från marknadssidan gör att förståelsen och känslan finns för att ackompanjera det redaktionella innehållet med lika engagerande kommersiellt innehåll på LIVING Uppsalas plattformar. Att vi också hela tiden är på tå och säkerställer att vi kommunicerar och verkar i för ändamålet relevanta kanaler och forum är sådant jag kommer måna om längs resan. Ser också fram emot att hitta på spännande projekt i anslutning till LIVING Uppsala som sträcker sig utanför innehållsplattformarna.
Hur gör jag som företagare för att synas på LIVING Uppsalas kommande plattformar?
Skicka ett mail till mig och mina kollegor på hej@mediehusetunt.se så pratar vi ihop oss om ett bra upplägg. Vi kommer utöver vårt redaktionella innehåll att skapa innehåll till LIVING Uppsala tillsammans med partners.
En av de första aktörerna som valde att kliva in som huvudpartner var Möbelmästarna. Tillsammans med dem kommer vi varje månad att göra en skräddarsydd innehållsproduktion med syftet att bygga värde för besökarna, vilket i sin tur leder till ett stärkt varumärke för Möbelmästarna. Vi är just nu i fasen att sätta planen för deras innehåll som kommer synas i alla LIVING Uppsalas kanaler, en riktigt spännande process!!
” Möbelmästarna i Uppsala var en av de första aktörerna som valde att kliva in som huvudpartner till LIVING Uppsla. Tillsammans med dem kommer vi varje månad att göra en skräddarsydd innehållsproduktion med syftet att bygga värde för besökarna, vilket i sin tur leder till ett stärkt varumärke för Möbelmästarna. Vi är just nu i fasen att sätta planen för deras innehåll som kommer synas i alla LIVING Uppsalas kanaler, en riktigt spännande process!” Hannah Runsten
Kontakta oss på hej@mediehusetunt.se så berättar vi mer.
Fler inlägg
Behöver ni hjälp att synas?
I så fall erbjuder vi en oslagbar mediemix. Kommunikation som når genom bruset är nyckeln till att leverera bäst effekt. Vilka behov och ambitioner har du? Med kännedom om den lokala marknaden och olika målgruppers mediekonsumtion hittar vi rätt lösning för dig.
Vi erbjuder bland annat:
Uppdaterad och inspirerad?
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev!
Varje månad delar vi med oss av vår kunskap för att inspirera och utveckla dig inom kommunikation och marknadsföring.
Genom att anmäla dig till vårt nyhetsbrev godkänner du vår integritetspolicy.