Historisk satsning på försäljningen för Mediehuset UNT
Vid årsskiftet lanserades NTM-koncernens nya säljbolag där säljavdelningar från fem mediehus har samlats tillsammans med stödfunktioner som behövs för att driva digital annonsförsäljning inom adtech, adops, produkt, content och produktion.
Förändringen är en satsning som under ledning av Affärsområdeschef Kommersiella Intäkter, Emelie Ingström, ska ta vara på koncernens samlade kompetens, tillväxtpotential på lokal marknad, ta en tydligare position på nationell marknad samt stärka den digitala annonsaffären.
– Vi har gjort om i grunden med en ny säljorganisation, implementerat ett nytt CRM- och bokningssystem och bytt adserver för att skapa rätt förutsättningar för att bättre möta morgondagens behov på både den lokala och nationella marknaden. Det är viktigt att NTM Media är förankrat i vår lokala verksamhet och att vi fortsatt finns nära våra kunder med medarbetare från norra Småland till Norrbotten. Våra titlar är starka lokala varumärken och vår styrka och stolthet, säger Emelie Ingström om den verksamhet som nu har lämnat startblocken.
Fredrik Nilsson, Försäljningschef Uppland NTM Media, får ett utökat ansvar för den operativa försäljningen med tydligt fokus på att driva säljledning, försäljning och säljprocessen.
– Historiskt har säljorganisationerna hanterat allt från affärsutveckling, sponsring & event till produktutveckling och försäljning. När vi samlar kraften och kompetensen hos våra medarbetare under ett bolag kommer vi göra mer nytta för våra kunder och driva utveckling i en omvärld i ständig förändring, säger Fredrik om omorganisationen.
Fler inlägg
Behöver ni hjälp att synas?
I så fall erbjuder vi en oslagbar mediemix. Kommunikation som når genom bruset är nyckeln till att leverera bäst effekt. Vilka behov och ambitioner har du? Med kännedom om den lokala marknaden och olika målgruppers mediekonsumtion hittar vi rätt lösning för dig.
Vi erbjuder bland annat:
Uppdaterad och inspirerad?
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev!
Varje månad delar vi med oss av vår kunskap för att inspirera och utveckla dig inom kommunikation och marknadsföring.
Genom att anmäla dig till vårt nyhetsbrev godkänner du vår integritetspolicy.