Välkommen Fredrik C Nilsson!

Ny försäljningschef på Mediehuset UNT sen 30 augusti.

Fredrik, du har en lång erfarenhet inom media, bland annat från Svenska Dagbladets försäljningsorganisation. Men för de som inte känner till dig, hur skulle du beskriva dig själv?

Jag är 53 år, bor på hästgård i Norrtälje med fru Caroline och två tonåriga döttrar. Förutom att hänga med familj och vänner så åker jag gärna MC, njuter av skärgårdsliv och är barnsligt förtjust i god mat. Jag drivs av utmaningar och inspireras av människor som delar kunskap och insikter.

Vilka erfarenheter tar du med dig från din tid inom Schibsted?

Jag har varit inom media sedan 2000, 6 år som säljare och 15 år som operativ ledare på olika positioner nu senast med bland annat effektoptimering för Svenska Dagbladet och Aftonbladet inom Schibsted. Under åren har jag haft förmånen att jobba med väldigt många duktiga personer och om det är någonting jag tar med mig så är det att det viktigaste för en säljorganisation är människorna. Att ha en bredd av säljare och spetskompetenser som drivs av att leverera hög effekt till sina kunder är såklart grundläggande. Sedan är erbjudandet naturligtvis avgörande. Förenklat skulle jag säga att en bred portfölj med möjlighet att kombinera räckvidd och målgrupp  i flera kanaler med kontextuella budskap i trovärdig miljö optimerar effekt och ger kunder marknadsfördel oavsett.

Allt fler företag börjar återgå till en slags prepandemi verksamhet, hur kan Mediehuset UNT vara en stöttande partner för dessa?

Nu är jag ju helt ny på jobbet och får ödmjukt erkänna att jag inte är helt insatt i den lokala marknaden än men en av anledningarna till att det här jobbet är så intressant är UNT:s lokala förankring och just bredden i portföljen. Här skulle jag nog redan våga säga att vi kan bistå med rätt mycket, inte minst med trovärdig nyhetsmedia som bas.

Allt från skräddarsydda rekryteringskampanjer till att stödja verksamheter som påverkas av den snabba utvecklingen inom e-handel.

Genom vår koncerngemensamma reklambyrå, Fluid, som har specialistkompetenser inom content, grafisk produktion, rörligt och ljud kan vi bistå med allt från annonsproduktion till marknadsstrategi.

För de lokala företagen har UNT ett komplett e-handelskoncept som kan hantera allt från idé och annonsproduktion till publicering och marknadsföring i en stor bredd av kanaler. Till och med försäljning och slutligen distribution av varorna.

Fredrik tillsammans med Evirs  hemma på hästgården i Norrtälje.

Fler inlägg

Behöver ni hjälp att synas?

I så fall erbjuder vi en oslagbar mediemix. Kommunikation som når genom bruset är nyckeln till att leverera bäst effekt. Vilka behov och ambitioner har du? Med kännedom om den lokala marknaden och olika målgruppers mediekonsumtion hittar vi rätt lösning för dig.

Vi erbjuder bland annat:

  • Printannonser
  • Bannerannonser

  • E-handel
  • Reklam & produktionsbyrå

  • Distribution
  • Sökordsoptimering
SE HELA VÅR MEDIEMIX HÄR

Uppdaterad och inspirerad?

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev!

Varje månad delar vi med oss av vår kunskap för att inspirera och utveckla dig inom kommunikation och marknadsföring.

Genom att anmäla dig till vårt nyhetsbrev godkänner du vår integritetspolicy.

Till toppen