”Många underskattar hur mycket intressant de har att berätta” 

Möt Erik Malmstig som är medierådgivare på Mediehuset UNT. Han beskriver sig själv som en schackspelande norrlänning, fyrabarnspappa och lite av en nörd när det gäller marknadsföring, kommunikationsstrategi, webbdesign och koncept. Bodde tidigare i Tierp men bor numera på Bandstolen i Valsätra. Han brinner för att hjälpa företag och ledning att bli bättre på att kommunicera sina styrkor.

Du har ett långt förflutet inom media, eget företagande, byråarbete och även forskning inom sociologi. Hur kombinerar du alla dessa erfarenheter i ditt dagliga arbete?

För mig är det ganska enkelt, allt sammantaget blir erfarenheter, kunskaper och förmågor som hjälper mig att förstå företag. Att jag kanske lättare och snabbare än många andra förstår företags utmaningar. Men också en ödmjukhet inför hur viktigt det är att lyssna på de som vet mer. Sedan har det gett mig en erfarenhetsbank som underlättar när jag tillsammans med mina kollegor som är formgivare, skribenter, webbutvecklare, filmare med flera ska hjälpa en kund och arbeta fram ett nytt kommunikationskoncept eller en ny webbplats. Just vad gäller webbproduktion har jag stor nytta av att jag var tidigt ute på internet, byggde min första webb 1995 och min tidigare erfarenhet som webbstrateg. Därför är jag jätteglad att vi nu från Mediehuset UNT kan erbjuda en helhetslösning till företag i vår region med att bygga en ny webb, design och allt material i form av texter, bilder och film. När det gäller webbprojekt vet jag hur viktigt det är för företag att få hjälp med helheten och inte minst få hjälp med nya texter och innehåll.

Vad är ditt bästa tips till företag och företagsledare som känner att de inte har TID att ägna sig åt varumärkesstrategi, skapa engagerande innehåll på sociala medier/webbplats eller att hitta en röd tråd i sin marknadsföring?

Ta hjälp. Hos oss på Mediehuset UNT kan du få hjälp med allt från strategi till texter, fotografering, webb, film eller någon som tar hand om dina sociala medier. Från min egen erfarenhet som företagare så vet jag hur viktigt det är med enkelhet, därför uppskattar jag att vi på UNT kan erbjuda marknadsföring på kran. Tillsammans bestämmer vi en summa och sätter en timbank, som jag tillsammans med mina kollegor arbetar utifrån. Ta kontakt med mig så berättar jag mer!

Erik Malmstig Creative Director

Se exempel på webbproduktion där Erik tillsammans med Mediehusets inhousebyrå Fluid tagit fram en ny sajt för ekonomibyrån Diem.
I uppdraget har Erik dessutom arbetat fram en kommunikationsstrategi där bland annat rådgivning och implementering av nya arbetssätt ingått utöver traditionell marknadsföring.
Länk till Diem case sida 

Fler inlägg

Behöver ni hjälp att synas?

I så fall erbjuder vi en oslagbar mediemix. Kommunikation som når genom bruset är nyckeln till att leverera bäst effekt. Vilka behov och ambitioner har du? Med kännedom om den lokala marknaden och olika målgruppers mediekonsumtion hittar vi rätt lösning för dig.

Vi erbjuder bland annat:

  • Printannonser
  • Bannerannonser

  • E-handel
  • Reklam & produktionsbyrå

  • Distribution
  • Sökordsoptimering

Uppdaterad och inspirerad?

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev!

Varje månad delar vi med oss av vår kunskap för att inspirera och utveckla dig inom kommunikation och marknadsföring.

Genom att anmäla dig till vårt nyhetsbrev godkänner du vår integritetspolicy.

Till toppen