Ett lyckat samarbete med fokus på musikupplevelse
Sommaren 2021, då det fortfarande råder strikta restriktioner kring maxantal på konserter, matcher och restauranger så drar Uppsalas största konsertarrangör KLBR igång ett gediget konsertutbud
Om uppdraget: Målet är att sälja så många biljetter som restriktionerna tillåter. Ett femtiotal spelningar planeras under drygt 3 månader på Uppsalas klassiska sommarscen, Parksnäckan. Mediehuset UNT fick uppdraget att marknadsföra Parksnäckans utbud.
Genomförande: KLBR presenterade artister som Måns Zelmerlöw, Jill Johnson, Markus Krunegård, E-Type, Smith & Thell och Thomas Stenström. Ett samarbete mellan UNT MERA och KLBR togs fram som en del av marknadsföringen. Kampanjens tre delar 1. MERA erbjudande 2. Biljetts-släpp och 3. Tackannons syntes på utomhusskärmar, sociala medier och i UNT print och digital .
Resultatet: ”Intresset har varit över förväntan, 24 timmar efter första biljettsläppet hade vi sålt över 1 500 biljetter. Kampanjen blev ett bra exempel på hur vi lyckas få ihop det hela vägen, från förhandsläppet till tack-annonsen efter avslutad konsertsommar. Samarbetet med Mediehuset UNT har bidragit stort för spridningen av engagemanget”
Jonas Curling
KLBR:s Promoter
Mediehuset UNT:s säljproduktionschef Lotta Eek och KLBR:s promoter Jonas Curling.
Fler inlägg
Behöver ni hjälp att synas?
I så fall erbjuder vi en oslagbar mediemix. Kommunikation som når genom bruset är nyckeln till att leverera bäst effekt. Vilka behov och ambitioner har du? Med kännedom om den lokala marknaden och olika målgruppers mediekonsumtion hittar vi rätt lösning för dig.
Vi erbjuder bland annat:
Uppdaterad och inspirerad?
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev!
Varje månad delar vi med oss av vår kunskap för att inspirera och utveckla dig inom kommunikation och marknadsföring.
Genom att anmäla dig till vårt nyhetsbrev godkänner du vår integritetspolicy.