Ett digtialt nav för din kommunikation

Webbproduktion

Vilket jobb ska din hemsida göra för ditt varumärke? Hur blir den till en kanal som stärker ditt kommunikationsarbete?

Det är lätt att köra fast i tekniken när det kommer till webbsidor. Börja därför i rätt ände och en tydlig bild av vem du vill prata med, vad din målgrupp söker och hur du ska berätta för dem om just din verksamhet.

Det är viktigt att ta kundens perspektiv för att hitta rätt uttryck och innehåll. Du behöver även ha kundens väg till konvertering i åtanke, och hur du på bästa sätt leder dem vidare till ett avslut.

Det är viktigt att din hemsida är sökmotorsoptimerad, så att besökare kan hitta dig. Eftersom en stor del av dagens webbtrafik är mobil behöver hemsidan även vara responsiv. När dina besökare väl når fram måste hemsidan i sig vara användarvänlig och underlätta för besökaren att hitta det de söker. Vi hjälper dig med alla dessa bitar.

För att bygga webbsidor använder vi WordPress, ett marknadsledande system med många utvecklingsmöjligheter. Vi börjar med en behovsanalys som därefter omvandlas till en kravspecifikation. I den första fasen utvecklar vi hemsidans struktur och jobbar därefter vidare med design och innehåll.

Med en skriftlig och filmad instruktion säkerställer vi att er personal får rätt utbildning, och upprätthåller sedan kontakten för att se så att allt fungerar som det ska. När nya behov uppstår hjälper vi er att hitta de bästa lösningarna.

Exempel

I klippet berättar vår webbdesigner Jennifer om hur vi arbetat med en kunds hemsida.