Om uppdraget
Restaurangen The Loco hade uppmärksammat ett tapp i fråga om antal gäster, främst bland den yngre publiken. De hade därför ett marknadsföringsbehov om att nå den yngre målgruppen, men även den äldre, på ett inspirerande sätt.
Genomförande
The Loco ligger i en härlig lokal och de har fantastisk mat. Detta kan vara svårt att förklara med hjälp av stillbilder. Vårt förslag var därför att göra en kampanj i två steg i sociala medier.
Steg 1 – Vi producerade en film i syfte att väcka intresse för restaurangen. Filmen publicerades på Facebook och Instagram med två olika annonser – En med annonstext anpassad för den yngre målgruppen och en med annonstext anpassad för den äldre målgruppen. Filmen rullade på sociala medier i två månader.
Steg 2- Här använde vi oss av den varma målgrupperna från filmen och sköt ut två nya annonser, en mot respektive målgrupp. Denna gång hade vi en bild med ett konverterande budskap att man skulle boka bord. Vi använde oss även av en specifik rabattsats som enbart visades i denna kampanj för att lättare kunna mäta effekten av annonsen.
Resultatet
Det skedde en stor ökning av antalet nya gäster på restaurangen, framförallt bland den yngre publiken!
Vill ni också starta en webbshop?
Kontakta oss så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa er med såväl e-handel som marknadsföring!
En oslagbar mediemix!
Kommunikation som når genom bruset är nyckeln till att leverera bäst effekt. Vilka behov och ambitioner har du? Med kännedom om den lokala marknaden och olika målgruppers mediekonsumtion hittar vi rätt lösning för dig.
Vi erbjuder bland annat: