Waxy biltvätt in action

Om uppdraget

Mediehuset UNT fick i uppdrag att arbeta fram en mediestrategi med syfte att lansera Waxy Uppsala som den självklara destinationen för fordonsvård, ge dem en lansering med ordentlig genomslagskraft och mycket effekt, därtill stöpa om förväntningarna som associeras med traditionell biltvätt. Påverka attityder. Målgruppen är bred, alla som äger en bil, eller använder en bil privat eller i tjänsten.

Kreativ höjd

Den kreativa höjden i den här kampanjen är den breda mix av medier vi använde oss av och hur kundens befintliga content (innehåll), samt producerad av Mediehuset UNT applicerades på de olika plattformarna. Med ambitionen att nå målgruppen, med rätt budskap i rätt kanal i rätt tid.

Annons för Waxy

Resultatet

  • Desktop och mobil banner CTR på 0,55% – en bra bit över genomsnitt på banner annonsering, både desktop och mobilt. Stort intresse att söka mer information.
  • Native – årets mest lästa artikel. 6 344 läsningar av artikeln (6 gånger fler än vårt snitt i läsningar, med samma publicerings tid) visar på ett genuint jätte intresse för Waxy som företag och informationen som artikeln innehöll.
  • Antal tvättade bilar i december ca 2 300 stycken.
  • Waxy har rekryterat fler anställda än planen initialt för att möta efterfrågan.
  • Det största kvittot på succén med lanseringen valde UNTs redaktion att publicera den 23/1 2021:
    Waxy Sverige AB öppnar ytterligare en anläggning i Uppsala och mars 2021 är den befintliga anläggningen redan uppe i 11 000 tvättar.

Behöver ni hjälp att synas?

I så fall erbjuder vi en oslagbar mediemix. Kommunikation som når genom bruset är nyckeln till att leverera bäst effekt. Vilka behov och ambitioner har du? Med kännedom om den lokala marknaden och olika målgruppers mediekonsumtion hittar vi rätt lösning för dig.

Vi erbjuder bland annat:

  • Bannerannonser

  • Distribution
  • E-handel
  • Native

  • Printannonser
  • Reklam & produktionsbyrå

  • Sökordsoptimering

Kontaktformulär.

Vi sparar de uppgifter som du använder i formuläret i vår databas i tre månader i syfte att kunna kontakta dig och följa upp ditt ärende. Du kan när som helst kontakta oss om du önskar att bli glömd. Ett epostmeddelande genereras även med dina uppgifter till oss. Vill du läsa hela vår integritetspolicy hittar du den här!