Om uppdraget
Skadeservice grundades 1975 av Ulf Jansson hemma i sitt garage där han hyrde ut maskiner samt utförde div saneringsarbeten åt kunder och försäkringsbolag. Bolaget växte snabbt med åren, idag 2021 omsätter bolaget 130 miljoner kronor samt har ca 120 anställda.
Skadeservice ville arbeta konsekvent och långsiktigt med sociala medier, och tog hjälp av Mediehuset UNT för att kontinuitet i sin digitala närvaro.
Genomförande
Tillsammans utformade vi en långsiktig strategi för Skadeservices sociala plattformar – Facebook, Instagram och LinkedIn. Det primära syftet var att öka varumärkeskännedomen om företaget, framför allt i Uppsala län men även i Norrort. UNT sköter både strategi och publicering av inlägg.
Med Skadeservice sociala kanaler så har vi organiskt fokuserat på att aktivt jobba med att bjuda in följarna i Skadeservice-värld med att berätta om allt från det dagliga arbetet blandat med historik och tjänster. Vi förstärker med annonsering månadsvis.
Syftet med annonseringen är att skapa medvetenhet om alla de tjänster som Skadeservice erbjuder, både till privatpersoner och företag, samt att driva trafik till webbsidan.
Resultatet
Facebooks organiska räckvidd har ökat med 119% de senaste 114 dagarna.
Google ads har under tre månader genererat 266 st konverteringar i form av samtal, mail och inskickade formulär.
”Vi har märkt en stor ökning med förfrågningar på infomejlen och telefonsamtal sedan vi började samarbetet med Mediehuset UNT”
Jocke Jansson, VD
Vill ni också ha hjälp med marknadsföring?
Kontakta oss så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa er!
En oslagbar mediemix!
Kommunikation som når genom bruset är nyckeln till att leverera bäst effekt. Vilka behov och ambitioner har du? Med kännedom om den lokala marknaden och olika målgruppers mediekonsumtion hittar vi rätt lösning för dig.
Vi erbjuder bland annat: