Om uppdraget
Clicko utvecklar och säljer pedagogiska leksaker för barn. Via UNT och Enköpings-Postens webbshoppar kunde de under 2020 på ett enkelt sätt komma igång med en skräddarsydd e-handel-lösning.
Genomförande
Clickos produkter marknadsfördes i UNT och Epostens mediekanaler med fokus på både print, display och utomhusskyltar. Samarbetet kommunicerades även via kundklubben MERA. Redan under de första veckorna tog försäljning fart och vi bestämde oss för att utöka marknadsföringen och den geografiska målgruppen.
Mediehuset UNT är en del av mediekoncernen NTM där flera lokala mediehus ingår. Clickos produkter lanserades på NTM:s alla lokala webbshoppar, företaget kunde på så sätt nå nya målgrupper i Östergötland, Småland, Sörmland, Norrbotten och på Gotland.
Resultatet
Clicko har nu sålt sina produkter till närmare 100 nya kunder och gett barn runt om i Sverige en lekfull möjlighet att lära sig bokstäver och pedagogisk lek.
”Jag är otroligt nöjd med min försäljning via NTM:s shoppar, det har gett affärer sedan dag ett! Jag tycker allt kring hela upplägget är superproffsigt och framförallt väldigt trevlig och snabb kontakt. Gillar att det känns som att vi gör detta ihop, det är nästan som att ha kollegor i ett projekt (vilket uppskattas då jag är egenföretagare). Kul att NTM finns så spridda över landet också, det ser jag som en stor styrka och fördel.”
Hanna Malmström VD/grundare Clicko
Vill ni också starta en webbshop?
Kontakta oss så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa er med såväl e-handel som marknadsföring!
En oslagbar mediemix!
Kommunikation som når genom bruset är nyckeln till att leverera bäst effekt. Vilka behov och ambitioner har du? Med kännedom om den lokala marknaden och olika målgruppers mediekonsumtion hittar vi rätt lösning för dig.
Vi erbjuder bland annat: