
Om uppdraget
Almi företagspartner firade 25 år 2019. Uppsalakontoret med marknadsansvariga Ywonne Bölja i spetsen ville göra något utöver ett tårtkalas för de företag och företagare de jobbar med.
Tårtkalaset förvandlades till ett tvådagars helgevent i sann Musikhjälpenanda på Stora torget i Uppsala.
Genomförande
I dialog med Almi föddes idén om att livesända ett event som 25-årsfirande. Vi hjälpte till med marknadsföring, genomförande och dokumentation av firandet. En helg i november placerades det en glasbur där ett 60- tal entreprenör och innovatörer intervjuades en 12 timmarnas livesändning. Vårt filmteam stod för hela produktionen och reklamen för sändningen. En kommersiell redaktör kopplades på, en ny yta skapades på UNT:s digitala kanaler och marknadsföring i print, digitalt och sociala medier togs fram! Efteråt dokumenterades eventet i en webbproduktion kallad Branded Story.
Resultatet
Genomslaget av satsningen var stort. CTR- värdet för annonser som marknadsförde sändningen var fyra gånger högre än snitt-CTR och låg på 1,45%. 2342 tittar såg sändningen och i snitt spenderade man 10 minuter med att titta på sändningen!
”Tack vare samarbetet med Mediehuset UNT kunde vår galna idé utvecklas till ett state of the art-event under november”.
– Ywonne Bölja, marknadsansvarig ALMI
Behöver ni hjälp att synas?
I så fall erbjuder vi en oslagbar mediemix. Kommunikation som når genom bruset är nyckeln till att leverera bäst effekt. Vilka behov och ambitioner har du? Med kännedom om den lokala marknaden och olika målgruppers mediekonsumtion hittar vi rätt lösning för dig.
Vi erbjuder bland annat: